Portál.cz > Aktuality > POZNEJTE NAŠE AUTORY: MATT RIDLEY

POZNEJTE NAŠE AUTORY: MATT RIDLEY

Datum: 6.2.2012

Matt Ridley oslaví 7. února 54. narozeniny. Při té příležitosti vám autora ověnčeného slavnou Hayekovou cenou představíme blíže.

Matthew White Ridley je britský spisovatel, žurnalista a evoluční biolog. Je považován za jednoho ze současných nejlepších popularizátorů vědy. Proslavil se především jako autor několika vědeckých knih, např. The Red Queen (česky Červená královna), The Genome (česky Genom), the Origins of Virtue (česky Původ ctnosti) a The Rational Optimist: How Prosperity Evolves.

Matt Ridley je absolventem Oxfordské univerzity v oboru zoologie. V letech 1983 – 1987 pracoval jako vědecký redaktor listu The Economist a do téhož listu přispíval jako americký korespondent i redaktor v letech 1987 – 1992.

V letech 1996 – 2003 byl předsedou vědeckého centra The International Centre for Life v Newcastlu, významné evropské neziskové organizace zaměřené na studium přírodních věd, které spoluzakládal. V letech 2004 – 2007 působil jako nevýkonný president britské banky Nothern Rock. Jako profesor hostuje také na Cold Spring Harbor Laboratory v New Yorku. Je rovněž významným podporovatelem The British Humanist Association. Pravidelně přispívá do listu Wall Street Journal i do dalších periodik.

Ridleyho knihy se věnují především tématům evoluce, genetiky a společnosti. Ve světě se jich prodalo již přes 850 000 a byly přeloženy do 30 jazyků. Matt Ridley dvakrát postoupil do užšího výběru na prestižní Cenu Samuela Johnsona za non-fiction literaturu, nominován byl i na dalších pět literárních cen, tři z nich získal. Patří mezi ně i Hayekova cena z r. 2011, která oceňuje knihy vydané v posledních dvou letech, jež nejlépe odrážejí Hayekovu vizi ekonomické a osobní svobody.

Knihy Matta Ridelyho v češtině (vydal Portál):

Přehled všech knih Matta Ridleyho:

• Warts and All, 1989
  • The Red Queen: Sex and the Evolution of Human Nature, 1993
  • Down to Earth, 1995
  • Down to Earth II, 1996
  • The Origins of Virtue: Human Instincts and the Evolution of Cooperation, 1996
  • The future of disease, 1997
  • Genome: The Autobiography of a Species in 23 Chapters, 1999
  • Nature via Nurture: Genes, Experience, & What Makes Us Human, also later released under the title The Agile Gene: How Nature Turns on Nurture in 2004, 2003
  • Francis Crick: Discoverer of the Genetic Code, 2006
  • The Rational Optimist: How Prosperity Evolves, 2010

Video: Matt Ridley – When Ideas Have Sex http://www.ted.com/talks/matt_ridley_when_ideas_have_sex.html

Zdroje: www.rationaloptimist.com, www.mattridley.net, Wikipedia, Amazon

Průměrné hodnocení (2 hlasů): 5, vaše hodnocení: Hlasování jste se nezúčastnil(a), hlasování bylo již ukončeno.

Sdílet na signálech