5000
Kurz jako dárek Zdrava 5 Kompletní ročník časopisu 2016 Právě vyšel nový speciál Nová Psychologie dnes Psychologické kurzy Ročník 2015

Portál.cz > Časopisy > Informatorium 3-8 > On-line archiv článků > Seznam vydání

Seznam vydání

Informatorium

2/2015

Informatorium 3-8 č.2/2015

Marie Těthalová, 6.2.2015

V únorovém Informatoriu 3-8 najdete:

Celý článek

Informatorium 3-8 č.2/2015

Jak přežít, když si nevěřím

Jana Pokorná, 6.2.2015

Mít zdravé sebevědomí, sílu čelit překážkám i snahám ostatních lidí o to, abychom dělali především to, co chtějí oni, není jednoduchý úkol. A to ani pro nás dospělé. Přiznejme si bez mučení, že sami také občas propadáme skepsi, máme dojem, že se nám nic nedaří a že to nemůže být lepší. A někdy nám k tomuto pocitu „pomohou“ lidé z našeho okolí. Pokud podobné pocity provázejí děti, a pokud se k tomu přidá vysmívání nebo dokonce šikana ze strany spolužáků, dětí ze skautského nebo sportovního oddílu či sourozenců, jejich sebevědomí se vytrácí a spolu s ním i síla, která by jim pomohla čelit překážkám.

Celý článek

Jak přežít, když si nevěřím

Legislativa

MŠMT ČR, 6.2.2015

Odbor legislativní a právní MŠMT ČR se vyjadřuje k četným dotazům týkajících se možnosti a podmínek přijímání dětí do tří let věku k předškolnímu vzdělávání, resp. způsobů, jakými může právnická osoba vykonávající činnost mateřské školy zajišťovat péči o děti mladší tří let věku.

Celý článek

Legislativa - Odpovídáme na vaše dotazy

Jak žijí rodiče dětí s handicapem

Mgr. Marie Těthalová, 6.2.2015

O tom, že handicap dítěte představuje náročnou situaci pro celou jeho rodinu, asi nikdo nepochybuje. Stres neprovází pouze sdělení diagnózy, které přichází po narození nebo v průběhu života dítěte, ale rodiče se s ním potýkají dlouhodobě.

Celý článek

Jak žijí rodiče dětí s handicapem

Je mu pět a nekreslí. Nebude z něj dyslektik?

Mgr. Marie Těthalová, 6.2.2015

Když má pětiletý Vítek nakreslit ve školce obrázek, vždycky se snaží nějak se z toho „vykroutit“. Nic, co souvisí s výtvarnými činnostmi, ho ani trochu „nebere“. A když ho nakonec učitelka „přemluví“, obrázek vypadá, jako by ho kreslilo o několik let mladší batole.

Celý článek

Je mu pět a nekreslí. Nebude z něj dyslektik?

Mentor může posílit naše profesní sebevědomí

Mgr. Marie Těthalová, 6.2.2015

S novým kariérním řádem vstupuje do českých škol i zdánlivě nový pojem mentorink. O tom, jaké je jeho místo ve vzdělávání, proč je pro učitele důležitý a co jim může přinést, hovoří Mgr. Alexandra Dobrovolná.

Celý článek

Mentor může posílit naše profesní sebevědomí

Péče o děti mladší tří let věku

6.2.2015

Odbor legislativní a právní MŠMT ČR se vyjadřuje k četným dotazům týkajících se možnosti a podmínek přijímání dětí do tří let věku k předškolnímu vzdělávání, resp. způsobů, jakými může právnická osoba vykonávající činnost mateřské školy zajišťovat péči o děti mladší tří let věku.

Celý článek

Školka nejen pro děti s autismem

6.2.2015

V pražské Libni existuje již od července 2013 Zájmové integrační centrum ZAJÍC, které je otevřeno dětem s autismem a jejich zdravým vrstevníkům. Centrum sídlí v budově libeňské sokolovny a o jeho služby je velký zájem.

Celý článek

Jak žijí rodiče dětí s handicapem

6.2.2015

O tom, že handicap dítěte představuje náročnou situaci pro celou jeho rodinu, asi nikdo nepochybuje. Stres neprovází pouze sdělení diagnózy, které přichází po narození nebo v průběhu života dítěte, ale rodiče se s ním potýkají dlouhodobě.

Celý článek

Matěji, proč tě doma nechtějí?

6.2.2015

„Já jsem byl s tátou v obrovským bludišti,“ hlásí v pondělí ráno Pavlík. „My jsme byli v kině,“ honem se přidá Janička. „A co ty, Matěji?“ ptá se učitelka. „Hm, hrál jsem si před barákem,“ odpovídá klučík - jako obvykle.

Celý článek

Je mu pět a nekreslí. Nebude z něj dyslektik?

6.2.2015

Když má pěti letý Vítek nakreslit ve školce obrázek, vždycky se snaží nějak se z toho „vykroutit“. Nic, co souvisí s výtvarnými činnostmi, ho ani trochu „nebere“. A když ho nakonec učitelka „přemluví“, obrázek vypadá, jako by ho kreslilo o několik let mladší batole.

Celý článek

Začínáme učit v mateřské škole

6.2.2015

Když před lety mluvil profesor Matějček o dětech a mateřských školách, říkal, že kdyby mateřské školy neexistovaly, děti by si je samy vynalezly. Poukazoval tehdy na fakt, že děti je pro svůj optimální vývoj a pohodu potřebují.

Celý článek

Mentor může posílit naše profesní sebevědomí

6.2.2015

S novým kariérním řádem vstupuje do českých škol i zdánlivě nový pojem mentorink. O tom, jaké je jeho místo ve vzdělávání, proč je pro učitele důležitý a co jim může přinést, hovoří Mgr. Alexandra Dobrovolná.

Celý článek

NÁŠ ŠMOULOVÝ PLES

Libuše Mezerová, 6.2.2015

Celý článek

Už má zase rýmu, paní učitelko

Irena Chaloupková, 6.2.2015

Vážená redakce, ráda bych reagovala na ohlas, který vyšel v tomto časopise v listopadu loňského roku. Tématem byly nemocné děti ve školce.

Celý článek

Klub nadaných dětí

Mgr. Marie Těthalová, 6.2.2015

V Mateřské škole čs. exilu v Ostravě Porubě několik let nabízejí aktivity, které jsou určeny nadaným dětem. Rozšířili tak své portfolio integrované mateřské školy, která pečuje o děti s nejrůznějšími speciálními vzdělávacími potřebami.

Celý článek

1 2 
6666