5000
Kurz jako dárek Kompletní ročník časopisu 2015 Připravujeme nový speciál Psychologické kurzy Ročník 2015

Portál.cz > Časopisy > Informatorium 3-8 > Ukázky > Michele Guillaud: RELAXACE V MATEŘSKÉ ŠKOLE

Michele Guillaud: RELAXACE V MATEŘSKÉ ŠKOLE

Autor: Marie Těthalová | Datum: 19.1.2007 | Vydání: 1/2007

Každý z nás potřebuje někdy „vypnout“, odpočinout si, relaxovat. I děti, které jsou zvýšeně aktivní, neposedí a stále se něčím zabývají, se bez odpočinku neobejdou, a to i když jedou tzv. nadoraz a budí dojem, že mají energie na rozdávání.

Bohužel jim ale nestačí se jen zastavit, mnohé děti se nedokážou samy zklidnit, zvolnit tempo, a tak je to musíme naučit. Užitečným a praktickým rádcem je publikace Relaxace v mateřské škole. Kniha vychází z autorčiných zkušeností (je učitelkou v mateřské škole), nejde tedy o teoretickou příručku, ale o zásobník nápadů pro každodenní práci s dětmi.

Po krátkém úvodu následují vlastní činnosti, které jsou rozděleny do deseti kapitol – dle měsíců školního roku. Autorka u každého námětu pro relaxaci uvádí, co je cílem konkrétního cvičení – některé má dětem pomoci ke zklidnění, při dalším se děti učí zacházet se svojí agresivitou… Autorka také radí, ve které denní době provádět konkrétní relaxační cvičení (některé celky můžeme realizovat při pobytu venku, jiné lze zařadit spontánně, dle aktuální potřeby).

Při relaxaci s dětmi je nejdůležitější správná motivace, a proto jsou uvolňovací a odpočinková cvičení zařazována v rámci nějakého příběhu či atraktivní aktivity. Když se děti učí správné koordinaci pohybů, říkají si při tom rytmickou básničku, která jim pomůže zvládnout cvičení, při některých relaxačních celcích zase můžeme využít krátký příběh, který navodí tu správnou atmosféru. Slovní popisy cvičení jsou doplněny jednoduchými a názornými ilustracemi, díky nimž lépe pochopíme, jaké pohyby mají děti provádět.

Autorka nezapomíná ani na rady, jak poznat, jestli děti cvičení „nešidí“. Radí, čeho si na cvičících dětech všímat a jak poznáme, že děti cvičí doopravdy a ne „jen tak jako“. Také vysvětluje, co se kterou relaxací děti naučí – některé cvičení jim pomůže se lépe zorientovat v prostoru, jiné přispěje k lepšímu udržení rovnováhy. Také radí, jak postupovat, když některému dítěti dělá cvičení potíže, a nabízí jednodušší varianty.

Kniha pomůže všem učitelkám, které by rády dovedly neklidné a hyperaktivní děti k lepšímu sebeovládání.

Praha, Portál 2006, 96 s.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0, vaše hodnocení: Hlasování jste se nezúčastnil(a), hlasování bylo již ukončeno.



Sdílet na signálech

Komentáře čtenářů

Příspěvků celkem: 0 / nových příspěvků: 0

6666
Přijďte na kurzy v Portálu! Čtěte nás online!