Kurz jako dárek Kompletní ročník časopisu 2015 Připravujeme nový speciál Psychologické kurzy Ročník 2015

Portál.cz > Časopisy > Informatorium 3-8 > Ukázky > Rok s krtkem - Recenze

Rok s krtkem - Recenze

Autor: Jana Pokorná | Datum: 9.3.2011 | Vydání: 3/2011

Kde jen ty nápady pořád brát? Na co si zase zahrajeme? Co budeme dělat na výletě, na vycházce, na zahradě?

Recenze - Rok s krtkem

Také se někdy sami sebe ptáte, kde brát nápady? Miroslava Sloupová, jejíž kniha se mi dostala do ruky, možná podobné starosti nezná; jsem moc ráda, že se rozhodla podělit se s námi – učitelkami mateřských škol – o svoje nápady. ­Každá kapitola uvedená krátkou motivační pohádkou o krtkovi a jeho zvířecích kamarádech má svoje téma – počasí, zdraví, les, dům a co v něm najdu… Z nápadů, jež v knize nacházím, je znát, že autorka má práci s dětmi doslova „pod kůží“. Každý námět, který pročítám, působí jako osvědčený a prověřený. Určitě ho mnohokrát uskutečnila a uskuteční. Na knize mě také oslovuje její barvitost a pestrost. Autorka se nezaměřila na jedno téma, ale otevírá řadu oblastí, kterými se učitelky v mateřské škole zabývají. Proto její nápady můžeme využít (a samozřejmě uzpůsobit svým potřebám) jak ve městě, tak na vesnici. Fungovat budou úplně všude.

Výborné je, že se autorka při sestavování souboru svých nápadů držela Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Díky tomu je její kniha i inspirací pro tvorbu našich vlastních „nápadníků“ neboli třídních a školních vzdělávacích programů, které si připravujeme pro práci ve školce. Knížku Rok s krtkem bych doporučila všem svým kolegyním z mateřských škol. Zejména ji uvítají začínající učitelky. V knize načerpají cenné metodické rady a hlavně praktické nápady.

Miroslava Sloupová, ilustrace Edita Plicková;  Praha, Portál 2011