5000
Kurz jako dárek Nenechte se rozložit Připravujeme nový speciál Psychologické kurzy

Portál.cz > Časopisy > Psychologie dnes > Ukázky > Psycholog miláčkem médií

Psycholog miláčkem médií

Autor: Magdalena Čevelová | Datum: 11.4.2007 | Vydání: 4/2007

Názory psychologů a psychoterapeutů se v masmédiích i lifestylových časopisech setkávají se značným zájmem veřejnosti. Na straně profesionálů ale panuje neochota a obavy poskytovat vyjádření, a tak se objevují stále stejné „mluvící hlavy“ a tentýž odborník se vyjadřuje ke všemu.

Spolupráce psychologů a médií nabízí výhody všem zúčastněným. Prvním může pomoci při budování dobrého jména, prestiže a známosti, což s sebou zejména pro terapeuty se soukromou praxí nese i větší pravděpodobnost získávání nových klientů. Pro novináře je zase zdrojem témat a ověřených informací zajímavých pro čtenáře.

Proč se tedy v médiích objevují stále stejná jména? Novinář má za úkol v co nejkratším čase naplnit noviny, časopis, zpravodajskou relaci či webzin zprávami, které dokáží přitáhnout co nejvíce čtenářů či posluchačů. Zpráva přitom musí splňovat určitá kritéria. Musí být dostatečně zajímavá, aktuální, relevantní pro čtenáře, a konečně podložená spolehlivým zdrojem, který by v článku měl být jmenovitě zveřejněn. Pod tlakem blížící se uzávěrky se získání použitelného citátu často stává otázkou několika minut. Těžko odolat, když se nabízí záchrana v podobě ochotného a prověřeného psychologa - stačí jen vytočit číslo jeho mobilu.

Proč se tolik psychologů mediální prezentaci snaží vyhnout? Proč nechtějí, aby se jejich jméno objevilo na stránkách novin a časopisů a jejich tvář na televizní obrazovce? Třicet dotázaných psychologů a terapeutů se nejvíce obávalo zesměšnění před kolegy a faktu, že se informace v novinách může objevit vytržená z kontextu nebo nevhodně přeformulovaná. Další místa žebříčku zaujímá tréma, strach z „okna“, uvedení věcně nesprávných informací, a konečně obava, že samotná komunikace s novinářem bude nepříjemná. Celkem pochopitelná je také neochota k prezentaci v určitých typech zejména bulvárních médií.

Celý článek naleznete v tištěné podobě časopisu PSYCHOLOGIE DNES č. 4/2007
nebo v On-line archivu.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0, vaše hodnocení: Hlasování jste se nezúčastnil(a), hlasování bylo již ukončeno.



Sdílet na signálech

Komentáře čtenářů

Příspěvků celkem: 0 / nových příspěvků: 0

6666
Přijďte na kurzy v Portálu! Výroční konference Škola komunikace