5000
Kurz jako dárek Rodina a škola jako dárek Kompletní ročník časopisu 2016 Zdrava 5 Právě vyšel nový speciál Nová Psychologie dnes   Ročník 2014 Psychologické kurzy Státy, města, oceány Levné učebnice

Portál.cz > Časopisy > Rodina a škola > On-line archiv článků > Seznam vydání

Seznam vydání

Rodina a škola

3/2011

Rodina a škola 3/2011

Barbara Hansen Čechová, 17.3.2011

V březnové Rodině a škole přinášíme rozhovor s Tomášem Janečkem, majitelem Montessori škol Škola hrou. Tématem čísla je čtenářská gramotnost a možné způsoby jejího zyvyšování. Na otázku tentokrát trochu netradičně odpovídaly spisovatelka a redaktorky nakladatelství. Vyjádření přidali i ředitelé škol v rubrice Panel ředitelů. Novinkou čísla je Zápisník Radky Kvačkové, se kterým se budou čtenáři setkávat i v dalších číslech. Názory si mohou čtenáři přečíst k tématu standardů a výchově podle čínských matek.

Celý článek

Rodina a škola 3/2011

Ambice? To je jen ukazatel vnitřního strachu

Barbara Hansen Čechová, 9.3.2011

Co udělá businessman, když se mu splní všechny jeho plány? Otevře si Montessori školu. Tedy alespoň tak se k tomu postavil Tomáš Janeček, který po úspěchu s firmou na světových burzách šel hledat vnitřní naplnění jinam. Hovořili jsme spolu o filozofii Montessori, kterou zavádí do břevnovské Školy Hrou.

Celý článek

Ambice? To je jen ukazatel vnitřního strachu

Jak zlepšit výsledky PISA?

Sylvia Jančiová, 9.3.2011

Tentokrát se ředitelé škol poměrně shodují. Základním problémem je nízká motivace žáků, kteří se nemusí příliš snažit – na školy se vždy dostanou. Dalším problémem jsou víceletá gymnázia, která zhoršují vzdělávací podmínky na základních školách druhého stupně, nezájem rodičů o školu a v neposlední řadě didaktické schopnosti učitelů.

Celý článek

Jak zlepšit výsledky PISA?

Zpětná vazba učitelům, nebo „něco navíc“?

Marie Těthalová, 9.3.2011

Srovnávací zkoušky žáků 5. a 9. ročníku základní školy – pro někoho samospasitelné řešení pro české školství, pro jiného bič na učitele nebo „holý nesmysl“.

Celý článek

Zpětná vazba učitelům, nebo „něco navíc“?

Něco mezi tím

Radka Kvačková, 9.3.2011

Ministerstvo školství zvažuje, že by spolu se zřizovateli středních škol časem omezilo proud dětí, které odcházejí na víceletá gymnázia.

Celý článek

Něco mezi tím

České děti nečtou. Co s tím uděláme?

Marie Těthalová, 9.3.2011

Neumím si představit, že bych nečetla, knížky jsou mí „kamarádi do deště“ i zdroj spousty informací. Proto mě smutně překvapil mnohokrát zmiňovaný výsledek testů PISA, který odhalil, že naši školáci nedokážou pochopit smysl psaného slova.

Celý článek

České děti nečtou. Co s tím uděláme?

O české děti se starají chůvy. Mají na to vzdělání?

Michaela Hrivňáková a Helena Dvořáková, 9.3.2011

Služba hlídání dětí v nepřítomnosti rodičů „cizí“ osobou, tzv. chůvou, je v současné době stále využívanější, zvláště v situaci, kdy školky jsou plné. V mnoha evropských zemích musí mít chůvy pro svou práci odpovídající vzdělání. U nás v této oblasti kvete práce „na černo“, ale situace se pomalu mění. Chůvy si nyní mohou projít kurzem, kde se během 160 hodin učí základům první pomoci, psychologie, ale i péče o domácnost.

Celý článek

Děti můžete snadno nakazit „virem“ dobra

Barbara Hansen Čechová, 9.3.2011

Matej Mináč vytváří dokumenty a filmy o Nicholasu Wintonovi tak trochu pro děti a mladé lidi. Zapojuje je do svých filmů a i na světovou premiéru filmu pozval hlavně školy. Důvodem je způsob, jak děti na Wintonův příběh reagují. Wintonův čin má podle jeho slov takový přesah, že dnes na jeho základě tisíce a tisíce mladých lidí na celém světě se snaží dělat něco pozitivního pro druhé.

Celý článek

Stop nálepkování dětí

Robert Herák, 9.3.2011

„Jsou příšerní. Drzí, neukáznění, agresivní a líní. Nečtou. Nemají žádné zájmy. Znají jen počítač.“ Podobné výroky na adresu dnešních dětí slýcháme od učitelů často. Jsou ale opravdu tak hrozné? A nemůžeme za to spíše my dospělí?

Celý článek

Pomůcky pro dyslektiky

Bára Hansen Čechová, 9.3.2011

Dyslexií nebo dysgrafií, tedy specifickými poruchami učení, trpí čtyři až patnáct procent populace. Můžeme proto předpokládat, že v každé třídě se nějaký dyslektik či dysgrafik najde. V současné době vzniká spousta metodických materiálů a pomůcek pro tyto děti. Zkusili jsme mezi nimi zapátrat a představit vám ty nejzajímavější.

Celý článek

Co se děje na školách

Mgr. Zdeněk Lusk, 9.3.2011

Slavnost čtení v České škole bez hranic

Celý článek

Nová příručka pro multikulturní výchovu

-red, 9.3.2011

V Evropě se nyní diskutuje, zda je multikulturní přístup pro naši společnost ten správný a nevede naopak k segregaci menšin. Jak přenést toto dilema do školní výuky, kde jsme doposud toleranci ke specifikům menšin učili jako jediné možné řešení? Nová příručka doporučuje výuku postavit na skutečných příbězích lidí, kterých se tento problém týká. Tím určitě nic nezkazíme.

Celý článek

Návštěva školy v Čechticích

Růžena Milatová, 9.3.2011

Byl krásný slunný den a já se vydala na návštěvu. Protože nevlastním řidičský průkaz, byla pro mě návštěva školy hezkým vyhlídkovým výletem zastávkovým autobusem po Středočeském kraji.

Celý článek

Zpětná vazba učitelům, nebo „něco navíc“?

Marie Těthalová, 9.3.2011

Srovnávací zkoušky žáků 5. a 9. ročníku základní školy - pro někoho samospasitelné řešení pro české školství, pro jiného bič na učitele nebo „holý nesmysl“.

Celý článek

Jak zlepšit výsledky PISA?

Sylvia Jančiová, 9.3.2011

Tentokrát se ředitelé škol poměrně shodují. Základním problémem je nízká motivace žáků, kteří se nemusí příliš snažit - na školy se vždy dostanou. Dalším problémem jsou víceletá gymnázia, která zhoršují vzdělávací podmínky na základních školách druhého stupně, nezájem rodičů o školu a v neposlední řadě didaktické schopnosti učitelů.

Celý článek

Jakými nemocemi trpí učitelé nejčastěji?

Jana Vodáková, 9.3.2011

Profese učitele patří k psychicky náročným povoláním stejně jako jiné profese společně označované jako pomáhající. Každý den se učitelé potýkají s četnými situacemi, mají hlavní úlohu při tvorbě vyučovací hodiny a vedení sociální interakce se žákem, kolegy, rodiči. Nároky kladené na učitele jsou poměrně velké, vysoká pracovní zátěž je spojená s určitým ohrožením psychického a fyzického zdraví. Obojí spolu úzce souvisí.

Celý článek

Jak se vychovává v Anglii

Jana Samuelson, 9.3.2011

Už v maminčině bříšku je anglickému miminku dána určitá míra prostoru, aby se o sebe “postaralo“ samo. Nikdo ho příliš nepozoruje a ani do něj odnikud nešťouchá. I později, jak v rodinách, tak institucích je na děti vyvíjen daleko větší tlak, co se týče jejich samostatnosti. Česká matka si ve srovnání s anglickou připadá jako příliš „měkká“. Mluvím z vlastní zkušenosti - v Anglii vychovávám dva syny.

Celý článek

Studenti neznají ani pohádku o Červené karkulce

Alena Nová, 9.3.2011

Porozumět textu, vybrat z něj podstatné informace a dát je do souvislosti s všeobecnými znalostmi se pro české žáky stává stále tvrdším oříškem. Alespoň to dokazují výsledky mezinárodního srovnání PISA, v němž ve čtenářské gramotnosti opět skončili pod průměrem OECD. Je na vině skutečně jen současné školství, nebo je třeba hledat příčinu hlouběji?

Celý článek

1 2 
6666
Kores Škola Michael Rozumíme penězům Gymnázium Amazon Budování kapacit pro rozvoj škol II. Všechny učebnice pro základní a střední školy