5000
Kurz jako dárek Rodina a škola jako dárek Kompletní ročník časopisu 2016 Zdrava 5 Právě vyšel nový speciál Nová Psychologie dnes   Ročník 2014 Psychologické kurzy Státy, města, oceány Levné učebnice

Portál.cz > Časopisy > Rodina a škola > On-line archiv článků > Seznam vydání

Seznam vydání

Rodina a škola

3/2009

PREFERUJI PŘÍSNOU ŠKOLU

Barbara Hansen Čechová, 12.3.2009

Úspěšná moderátorka České televize působí dojmem, že má vše pod kontrolou. V pořadu Experiment i našem rozhovoru dala proniknout pod tuto slupku.

Celý článek

ŠKOLA MÁ PŘÍLIŠ VELKOU KONKURENCI - Erazim Kohák

Ivo Roškanin, 11.3.2009

Každá generace nachází sama sebe odmítnutím generace předešlé. Pak k nim hledejte cestu!

Celý článek

JAK POUŽÍT GRAFOLOGII VE VÝUCE

Dominika Smolková, 11.3.2009

Grafologie je možná pro leckoho neodborná disciplína, o jejímž využití v praxi má pochybnosti. K následujícím řádkům však klidně můžete přistupovat s rezervou – jsou spíše úvodem do základů přemýšlení o lidském písmu.

Celý článek

JAK PŘIVÍTAT JARO? HROU O ROSTLINÁCH

Martina Šůrová, 11.3.2009

Následující hry můžeme využít v hodinách českého jazyka, ale můžeme s nimi vyplnit i hodinu, kdy zastupujeme nebo je můžeme hrát s rodiči a kamarády ve volném čase.

Celý článek

CHYBÍ NÁM „VÝCHOVA K LÁSCE“

Jan-Michal Mleziva, 11.3.2009

Moderní společnost dospěla do stádia, jehož dominantním rysem se stal individualismus stavějící do popředí sebe sama a svou autonomii. Jedinci se nyní dostává tolik práv a svobod, jako tomu nikdy v dějinách lidstva nebylo, a to v nejrůznějších sférách života, včetně rodiny, rodičovství a sexuality. Jak se s novou skutečností vypořádává výchova?

Celý článek

JDE TO I BEZ FACKY

Gabriela Bachárová, 11.3.2009

Obratné švihání rákoskou pomohlo učiteli Igoru Hnízdovi ve filmu Obecná škola k získání neotřesitelné autority. Přísný, ale spravedlivý. Takový obraz si filmový hrdina získal u českého publika. Ve školách se dnes už tělesné tresty netolerují. Doma je však stále mnozí rodiče považují za účinnou výchovnou metodu. Podle průzkumů je schvaluje osmdesát procent lidí. Mohou být nebezpečné? A čím je nahradit?

Celý článek

STAČÍ MATCE DVA MĚSÍCE MATEŘSKÉ?

Eva Čechová, 11.3.2009

Před nedávnem se Česká republika pustila do boje s Evropou proti povinnému budování jeslí. Mezitím u nás padlo hodně tvrdých slov o nezdravosti tohoto zařízení. Podívejme se, jak se na jesle dívají ve Francii, v zemi, kde těžko potkáte člověka, který by sám jeslemi neprošel.

Celý článek

Rodina a škola 3/2009

Barbara Čechová, 11.3.2009

Březnové číslo Rodiny a školy naťukne několik kontroverzních témat. Spolu s odborníky se podíváme na mýty okolo fyzických trestů ve výchově, jež stále zastává 80 % Čechů. V souvislosti s prosazováním jeslí v EU se od Francouzek dozvíme, jak oni vnímají svou dvouměsíční mateřskou, po které musí okamžitě do práce. Zaměříme se také na šikanu pomocí mobilů. Autorka našeho příspěvku se domýšlí, že je pouze dokladem války mezi žáky a učiteli. Učitelé do praxe zde najdou jarní hru, inspiraci pro multikulturní výchovu, rodinnou výchovu a návod na čtení z písma žáků. V rubrice Osobnost a škola Vás potěší Daniela Drtinová svým povídáním o účasti v pořadu Experiment a svých vzpomínkách na školu.

Celý článek

770.jpg

OBRÁZEK PRO KAMARÁDA V NOUZI

11.3.2009

Přehlídku výtvarných a keramických děl dětí ze školních a volnočasových institucí připravuje Salesiánské hnutí mládeže, Klub Praha – Kobylisy již popáté. I letos budou děti tvořit s vědomím, že svým přičiněním mohou pomoci dětem v nouzi, konkrétně obyvatelům sirotčince v Lospalos ve Východním Timoru.

Celý článek

PREFERUJI PŘÍSNOU ŠKOLU

Barbara Hansen Čechová, 11.3.2009

Úspěšná moderátorka České televize působí dojmem, že má vše pod kontrolou. V pořadu Experiment i v našem rozhovoru dala proniknout pod tuto slupku.

Celý článek

JAN NERUDA PROPAGOVAL TĚLOCVIK

František Morkes, 11.3.2009

Jak se známý fejetonista vyjadřoval ke vzdělávání? Doporučoval školní „útulny“ a brojil proti kavárenským povalečům.

Celý článek

CO SE DĚJE VE ŠKOLÁCH

11.3.2009

Hluk kolem nás

Celý článek

JAK PŘIVÍTAT JARO? HROU O ROSTLINÁCH

Martina Šůrová, 11.3.2009

Následující hry můžeme využít v hodinách českého jazyka, ale můžeme s nimi vyplnit i hodinu, kdy zastupujeme nebo je můžeme hrát s rodiči a kamarády ve volném čase.

Celý článek

MOJE ZKUŠENOSTI S MULTIKULTURNÍ VÝCHOVOU V ŠVP

Jaroslava Ševčíková, 11.3.2009

Už druhým rokem pracujeme na základních školách podle svých vlastních školních vzdělávacích programů. Jaké jsou naše zkušenosti? Svůj článek zaměřím na multikulturní výchovu, kterou se ve své praxi zabývám.

Celý článek

JAK POUŽÍT GRAFOLOGII VE VÝUCE

Dominika Smolková, 11.3.2009

Grafologie je možná pro leckoho neodborná disciplína, o jejímž využití v praxi má pochybnosti. K následujícím řádkům však klidně můžete přistupovat s rezervou – jsou spíše úvodem do základů přemýšlení o lidském písmu.

Celý článek

CHYBÍ NÁM „VÝCHOVA K LÁSCE“

Jan-Michal Mleziva, 11.3.2009

Moderní společnost dospěla do stádia, jehož dominantním rysem se stal individualismus stavějící do popředí sebe sama a svou autonomii. Jedinci se nyní dostává tolik práv a svobod, jako tomu nikdy v dějinách lidstva nebylo, a to v nejrůznějších sférách života, včetně rodiny, rodičovství a sexuality. Jak se s novou skutečností vypořádává výchova?

Celý článek

MĚLA JSEM ZÁJEM, TAK JSEM SE K UČITELSTVÍ VRÁTILA

Markéta Fingerová, 11.3.2009

Poznaly jsme se na vysoké škole, obě jsme studovaly historii a žurnalistiku, ale zajímaly se o vzdělávání. Společně jsme začaly studovat učitelskou způsobilost. Nadšeně jsme si vyprávěly o své praxi, ale došly jsme k jinému závěru. Já chtěla učit dospělé a Karla Přečková děti. Dnes učí převážně dějepis v 11 třídách a má za sebou první půl rok práce ve školství. Povídaly jsme si o tom, jaké to je být začínající učitelkou.

Celý článek

NEBEZPEČÍ SCHOVANÉ V OBRAZOVCE

Václav Mertin, Ilona Gillernová, 11.3.2009

Jaký vliv na dítě má sledování agresivních hrdinů ve filmech? Ubližuje mu identifikace s násilníky v počítačových hrách? Jednoznačné odpovědi nejsou na místě.

Celý článek

DOMÁCNOST? PRÁCE JEN PRO ŽENU

11.3.2009

Jmenuji se Jana, již 10 let žiji v manželství, máme 3 děti. Já i manžel pracujeme v zaměstnání, oba na plný úvazek. Manžel však odmítá se jakkoliv podílet na domácích pracích. Vyrůstal v rodině, kde byly role jasně vymezené: maminka se starala o domácnost a tatínek o dostatek financí, a pokládá to tak za přirozené. Nechce se angažovat více v domácnosti, protože ví, že to já zvládnu lépe a rychleji. Manžel vydělává více peněz, čímž zdůvodňuje menší podíl své aktivity na domácích pracích. Dalším problémem je jeho neochota podílet se na výchově dětí. Říká, že žena má buňky na starost o děti a on že s nimi nemá trpělivost a že by ho z nich bolela hlava. Několikrát už mi řekl, že si myslí, že ani synové, ani dcera ho jako tátu při výchově nepotřebují. Můžete mi prosím říci svůj názor na podíl muže na pracích v domácnosti i potřebnost muže při výchově dětí? Jana L., Praha

Celý článek

1 2 
6666
Kores Škola Michael Rozumíme penězům Gymnázium Amazon Budování kapacit pro rozvoj škol II. Všechny učebnice pro základní a střední školy