5000
Kurz jako dárek Kompletní ročník časopisu 2015 Připravujeme nový speciál   Ročník 2015 Ročník 2014 Psychologické kurzy Státy, města, oceány Levné učebnice

Portál.cz > Časopisy > Rodina a škola > Ukázky > GRANTY PRO ŠKOLY KDE ZAČÍT?

GRANTY PRO ŠKOLY KDE ZAČÍT?

Autor: Jan Horký | Datum: 13.2.2008 | Vydání: 2/2008

Dobrý den, naše škola by ráda požádala o grant. Zatím jsme se žádného projektu jako příjemci nezúčastnili, takže nemáme zkušenost. Mohli byste nám poradit, jaké výzvy se budou týkat základních škol, kde je na internetu hledat a jaké jsou termíny? Případně na koho se obrátit s prosbou o pomoc při psaní projektu? ZŠ Litoměřice

Grantových příležitostí je poměrně velké množství. Každoročně vyhlašuje grantové výzvy pro školy především MŠMT. Jedná se o nejrůznější „speciální“ oblasti a potřeby škol, které jsou zde podporovány. Například Program MŠMT na podporu vzdělávání v jazycích národnostních menšin a multikulturní výchovy v roce 2008, dotační program, Program na podporu pokrytí konektivity škol v rámci Státní informační politiky ve vzdělávání v roce 2007 a mnoho dalších.

Podobná grantová schémata se rok co rok opakují, mění se zpravidla se změnou ve vedení ministerstva nebo se změnou politiky ministerstva. Termíny odevzdání žádostí jsou dány v textu vyhlášení výzev.

Informace lze získat na http://www.msmt. cz/vzdelavani.

Dotačními příležitostmi, které se školám nyní otevírají, jsou operační programy Strukturálních fondů EU. Zde musíme rozlišit, zda škola chce získat prostředky na investiční projekt (např. oprava školní tělocvičny) nebo na projekt neinvestiční (např. zavádění nových metod výuky, tvorba vzdělávacích materiálů, školení pedagogů).

Prostředky na neinvestiční projekty lze získat z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Tento operační program administruje MŠMT, nicméně výzvy pro oblast počátečního vzdělávání (ZŠ a SŠ) budou vyhlašovat jednotlivé kraje. V rámci tohoto programu mohou být podpořeny například aktivity:

* vytváření podmínek pro implementaci školních vzdělávacích programů;
* zavádění vyučovacích metod, které vedou k rozvoji klíčových kompetencí;
* zavádění vyučovacích metod, organizačních forem a výukových činností zvyšujících kvalitu výuky cizích jazyků;
* vytváření podmínek pro dlouhodobé hostování plně kvalifikovaných učitelů cizích jazyků;
* zlepšování podmínek pro využívání ICT pro žáky i učitele, a to i mimo vyučování;
* rozvoj partnerství a síťování - partnerství, spolupráce a výměna zkušeností;
* rozvoj kariérového poradenství ve školách;
* podpora škol v oblasti evaluace, ověřování klíčových kompetencí žáků za účelem zvyšování kvality vzdělávání;
* rozvoj podnikatelských znalostí, schopností a dovedností žáků v počátečním vzdělávání;
* rozvoj znalostí, schopností a dovedností žáků ve vzdělávání pro udržitelný rozvoj.

Celý článek naleznete v tištěné podobě časopisu Rodina a škola č. 2/2008
nebo v On-line archivu.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0, vaše hodnocení: Hlasování jste se nezúčastnil(a), hlasování bylo již ukončeno.



Sdílet na signálech

Komentáře čtenářů

Příspěvků celkem: 0 / nových příspěvků: 0

6666
Přijďte na kurzy v Portálu! Schola pragensis Rozumíme penězům Čtěte nás online! Všechny učebnice pro základní a střední školy