5000
Kurz jako dárek Kompletní ročník časopisu 2015 Připravujeme nový speciál   Ročník 2015 Ročník 2014 Psychologické kurzy Státy, města, oceány Levné učebnice

Portál.cz > Časopisy > Rodina a škola > Ukázky > Hledáme učitele! Zn.: Domů

Hledáme učitele! Zn.: Domů

Autor: Markéta Klempířová | Datum: 6.3.2015 | Vydání: 3/2015

Domácí vzdělávání je pro stále větší počet rodičů cesta, jak vyřešit svou nespokojenost s institucionálním školstvím. Někdo učí své děti doma sám, ale mnohem lákavější je dát se dohromady s dalšími rodiči a vytvořit vyučovací skupinu.

Hledáme učitele! Zn.: Domů

Jak vaše iniciativa domácího vzdělávání vznikla?

R: Často jsme se s rodiči bavili o tom, co nám ve státní škole chybí a jak by bylo krásné, kdyby v Roztokách někdo založil komunitní školu. Po jednom takovém setkání se najednou přípravy školy rozjely. Snad že se v tu chvíli o tom bavilo už větší množství lidí, a tím pádem i více potenciálních tahounů projektu, anebo tím, že zrovna přicházelo jaro, a tak ve vzduchu visel nový začátek…

JK: Po několikaletém neúspěšném pokusu o založení soukromé školy v Berouně jsem byla tak otrávená státním školstvím, že jsem dala výpověď. Rodiče i děti to nesli dost špatně, ale byla jsem rozhodnutá dělat cokoli, jen ne učit, alespoň prozatím. Jenže někteří rodiče za mnou přišli, jestli bych jejich děti neučila v režimu domácího vzdělávání. Zjistila jsem si všechno možné a od září začala v pronajatých prostorách se sedmi dětmi. Postupně se počet zvýšil na současných čtrnáct.

ZBP: První přišla s nápadem skupinka rodičů, která se postupně přelévala. Někteří z různých důvodů odpadali, jiní přibyli. Iniciativa vznikla na základě nespokojenosti se současnou nabídkou.

ZV: Iniciativa vznikla z rozčarování nad pojetím výuky ve státní škole, kam nastoupil v září můj syn. Nápad se zatím jeví jako životaschopný a nabaluje přirozeně ty, kterým je náš pohled na vzdělávání blízký.

S jakými problémy se potýkáte?

R: Zpočátku bylo náročné se shodnout na koncepci školy. To se však ustálí, až vybereme učitele. Hledáme člověka, s nímž si porozumíme, a metody vyučování už necháme na něm. Všichni rodiče také bojují s nedostatkem času.

JK: Téměř nikdo mi nepomohl, technické věci manžel, jinak vše bylo v mé režii. Zjištění všech náležitostí kolem „úřadu“, zajištění školy, na které děti byly vedené. Volba nebyla dobrá, postupně jsme přešli na jinou, kde je empatická paní ředitelka.

ZBP: Všichni znali můj způsob výuky, takže mi na začátku dávali naprostou důvěru. Důvěru jsem tedy měla i já v solidní přístup rodičů. Chyba ovšem byla, že jsme si pravidla hned na začátku nenapsali. Příště bych dohody dělala písemně. Rodiče totiž pak během roku své požadavky měnili.

ZV: Náš entuziasmus je tak silný, že si problémy nepřipouštíme, ačkoli se jich na horizontu rýsuje celá řada. Ale kdo je připraven, nebývá ohrožen.

Celý článek naleznete v tištěné podobě časopisu Rodina a škola č. 3/2015 nebo v On-line archivu.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0, vaše hodnocení: Hlasování jste se nezúčastnil(a), hlasování bylo již ukončeno.



Sdílet na signálech

Komentáře čtenářů

Příspěvků celkem: 0 / nových příspěvků: 0

6666
Přijďte na kurzy v Portálu! Schola pragensis Rozumíme penězům Čtěte nás online! Všechny učebnice pro základní a střední školy