5000
Kurz jako dárek Kompletní ročník časopisu 2015 Připravujeme nový speciál   Ročník 2015 Ročník 2014 Psychologické kurzy Státy, města, oceány Levné učebnice

Portál.cz > Časopisy > Rodina a škola > Ukázky > Školy: Rodiče mají o nás malý zájem

Školy: Rodiče mají o nás malý zájem

Autor: Sylvia Jančiová | Datum: 6.10.2011 | Vydání: 8/2011

Toto číslo Rodiny a školy se věnuje vzájemné komunikaci rodiny se školou. V panelu ředitelů se proto škol ptáme, jaké formy spolupráce s rodiči používají.

Školy: Rodiče mají o nás malý zájem

Rodiče mají menší zájem

Mgr. Jana Cipínová, ředitelka Gymnázia Český Krumlov

Gymnázium v Českém Krumlově se snaží vytvářet co nejširší prostor pro komunikaci a spolupráci s rodiči. Tradiční formou je Sdružení rodičů a přátel dětí a školy, které podporuje akce školy – výměnné pobyty, reprezentanty školy, maturitní plesy, předávání maturitních vysvědčení. Informace týkající se vzdělávání poskytujeme při čtyřech informačních schůzkách – rodiče se setkávají s konkrétními vyučujícími v kabinetech; další schůzky si rodiče mohou dojednat kdykoli.

Kromě oficiální struktury a termínů funguje velmi dobře podpora některých aktivit školy přímo ve třídě, např. účast rodičů při výjezdech v roli zdravotníka, pomocného pedagogického dozoru nebo i pomoc při zajištění výhodné dopravy či jiných služeb.

Ani naše škola se nevyhnula moderním formám komunikace – dálkovému přístupu k informacím o prospěchu, absenci, školním stravování, možnost komunikace s učiteli e-mailem. Rodiče jistě oceňují pohodlí a komfort, ze strany školy však sledujeme menší zájem rodičů o návštěvy školy.

Rodiče s námi tráví i kus školy v přírodě

RNDr. Anna Jelínková, ředitelka ZŠ Na Dlouhém lánu, Praha 6 (škola s alternativními třídami pedagogiky M. Montessori)

Naše škola používá dvě tradiční formy setkávání s rodiči, což jsou třídní schůzky a konzultační hodiny. Třídní schůzky jsou určeny pro rodiče a projednávají se organizační záležitosti týkající se všech žáků, konzultační hodiny jsou zaměřeny na žáka a zúčastňují se jich rodiče spolu s dítětem. V montessori pedagogice se neznámkuje, a proto potřebují rodiče více času pro rozhovor s učitelem. Rozhovory jsou velmi otevřené, prohlédne se společně portfolio žáka a hledají další cesty, vždy ve prospěch dítěte.

Vedle těchto tradičních forem se nám osvědčují společné akce rodičů s dětmi. Podzimní pouštění draků, zimní adventní odpoledne, masopustní karneval, čarodějnice s posezením u ohně, jarní společné výlety, či společné návštěvy večerních divadelních představení (zejména u starších žáků).

Pokud se rodiče shodnou, je velmi pěkné, když přijedou na poslední dva dny (víkend) za dětmi na školu v přírodě a prožijí společně i pěkný poslední večer.

Celý článek naleznete v tištěné podobě časopisu Rodina a škola č. 8/2011


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0, vaše hodnocení: Hlasování jste se nezúčastnil(a), hlasování bylo již ukončeno.



Sdílet na signálech

Komentáře čtenářů

Příspěvků celkem: 0 / nových příspěvků: 0

6666
Přijďte na kurzy v Portálu! Schola pragensis Rozumíme penězům Čtěte nás online! Všechny učebnice pro základní a střední školy