5000
Kurz jako dárek Kompletní ročník časopisu 2015 Připravujeme nový speciál   Ročník 2015 Ročník 2014 Psychologické kurzy Státy, města, oceány Levné učebnice

Portál.cz > Časopisy > Rodina a škola > Ukázky > Víkendová škola s rodiči

Víkendová škola s rodiči

Autor: Lucie Slauková | Datum: 10.9.2013 | Vydání: 7/2013

Co se stane, když se jednoho dne sejde skupina rodičů a učitelů a stráví spolu víkend? My už to víme, neboť jsme přijali pozvání Domu dětí a mládeže Symfonie Poděbrady na netradiční víkendovou školu.

Víkendová škola s rodiči

Většina z nás ráno před odjezdem ještě přebalovala zavazadla a místo plavek si hledala pláštěnky a holínky. Přijeli jsme za vydatného deště do kempu Pecka, a nálada zpočátku odpovídala počasí. Postupně jsme ale začali roztávat a úsměvů na tvářích začalo přibývat.

Představ se nějak originálně!

Dopolední kratší blok jsme věnovali vzájemnému představení, při kterém padaly nejrůznější perly typu „umím hýbat ušima, každým zvlášť“ nebo „přidávám si k číslicím noty…“, to když jsme se měli představit jako originály. Poslední bariéry mezi námi padly během odpoledního programu.

Ujal se nás totiž lektor Pavel Rampas, který nás provázel tzv. indoor aktivitami, a samozřejmě jsme tušili, že nás čeká ještě „cvičení v přírodě“. Mnozí z nás se ho důvodně obávali.

Škola versus…

Lektor se zaměřil na velmi rozsáhlé téma komunikace – škola versus rodič, učitel versus žák, hráli jsme velmi vtipnou hru s názvem tangramy. Spočívala v tom, že jsme se rozdělili do skupinek po třech lidech. Každý člověk ve skupince dostal jinou roli: na jedné straně byl vysílač, na druhé přijímač, pozorovatel vše nestranně pozoroval. Vysílač seděl zády k přijímači, pozorovatel stál nad nimi. Vysílač dostal obrázek, tzv. tangram – což je obrázek složený z několika geometrických útvarů. Přijímač dostal rozstříhané dílky papírků, které měl složit dle pokynů vysílače. První tři minuty vysílač pouze dával pokyny a přijímač nesměl odpovídat. Další tři minuty vysílač dával pokyny a přijímač mohl pouze odpovídat „hm“ (= ano) a „ehm ehm“ (= ne). V posledních třech minutách už mohl přijímač odpovídat, klást otázky. Pozorovatel mohl pouze přihlížet a většinou se upřímně bavit. Role se ve skupinách prostřídaly, takže každý byl vysílačem, přijímačem i pozorovatelem. Díky tomu jsme lépe pochopili, co všechno hraje v komunikaci roli a že často může jít o chybu na straně vysílače, protože dává nejasné pokyny.

Celý článek naleznete v tištěné podobě časopisu Rodina a škola č. 7/2013 nebo v On-line archivu.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0, vaše hodnocení: Hlasování jste se nezúčastnil(a), hlasování bylo již ukončeno.



Sdílet na signálech

Komentáře čtenářů

Příspěvků celkem: 0 / nových příspěvků: 0

6666
Přijďte na kurzy v Portálu! Schola pragensis Rozumíme penězům Čtěte nás online! Všechny učebnice pro základní a střední školy