Portál.cz > Úvodní stránka

Aktuálně

Lukáš Hejlík přiveze Torey Hayden a s ní i Zvíře

V cyklu scénických čtení LiStOVáNí se i letos objeví kniha z Portálu: po loňském úspěchu knihy Gorila a já od Fridy Nilsson se letos herec Lukáš Hejlík rozhodl zdramatizovat knihu Zvíře od Torey Hayden. A autorka sama na jeho pozvání přijede do České republiky a bude se čtení osobně účastnit!

Celý článek

Lukáš Hejlík přiveze Torey Hayden a s ní i Zvíře

LETNÍ OTVÍRACÍ DOBA NAŠICH KNIHKUPECTVÍ

Knihkupectví v Jindřišské je během prázdnin otevřeno podle běžné otvírací doby (9-18h).
Knihkupectví v Klapkově má během prázdnin (1.7. - 31.8.) otevírací dobu 10-18h.

Celý článek

Papuchalk Petr se vrátil!

Krásná knížka od česko-anglického výtvarníka Petra Horáčka je opět na skladě!

Celý článek

Papuchal Petr se vrátil!

Autismus v edukační praxi

Porozumění problematice autismu či vůbec povědomí o něm je u nás mezi veřejností malé a, což je ještě horší, často je špatné i mezi lékaři. Jedním z cílů knihy Barbory Bazalové je právě toto porozumění a povědomí rozšířit, aby se lidem s autismem i jejich rodinám mezi námi žilo lépe.

Celý článek

Autismus v edukační praxi

Škola, kde výuka připomíná drezúru, dělá z dětí roboty: Rozhovor s Jaromírem Konečným

Přinášíme vám rozhovor s Jaromírem Konečným, německým spisovatelem, performerem a vědcem českého původu. V Portále letos na jaře vyšla jeho detektivka pro mladý Tuhej Tulipán. Rozhovor byl pořízen pro časopis Rodina a škola.

Celý článek

Škola, kde výuka připomíná drezúru, dělá z dětí roboty: Rozhovor s Jaromírem Konečným

Není hláska jako hláska

Nový pracovní sešit Kateřiny Slezákové je zaměřený na děti s nezralou sluchovou diferenciací, čili neschopností důsledně rozeznávat hlásky.

Celý článek

Není hláska jako hláska

Ztratily se vám děti v rudolfínské Praze? S naším gamebookem je zase najdete

Co se bude dít, když se propadnete v čase o pět set let zpátky do doby Rudolfa II.? Díky našemu gamebooku to můžete zažít takřka na vlastní kůži!

Celý článek

Ztraceni v rudolfinské Praze

Další aktuality

Knižní novinky

Bazalová, Barbora

Autismus v edukační praxi Přejde do e-shopu

Kniha je určena především rodičům dětí s autismem. Své si v ní najdou také jejich rodiny, učitelé, asistenti pedagoga, studenti nejrůznějších oborů, do kterých problematika autismu spadá, sympatizanti i široká veřejnost, které může pomoci k lepšímu porozumění autismu. Kniha přináší autentické výpovědi rodičů, jednotlivé kazuistické studie, výsledky výzkumů a postřehy odborníků o tom, jak se žije s autismem v současné době. Nabízí čtenáři pohled na to, co funguje a co naopak, i když by teoreticky fungovat mělo, v praxi selhává. V oblasti vzdělávání dětí s postižením přinesla značné změny novela školského zákona a prováděcí vyhláška. Kniha má poodhalit, zda se pro děti s autismem a jejich rodiny něco změnilo, jak je vše implementováno do praxe a jejich každodenního života. V knize používám co nejvíce termín autismus a myslím tím celé spektrum, tedy poruchy autistického spektra, a to z důvodu zjednodušení a čtivosti.
Doc. PhDr. Barbora Bazalová, Ph.D., působí na Katedře speciální pedagogiky Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. Její pedagogická a vědeckovýzkumná činnost je zaměřena na problematiku poruch autistického spektra a mentálního postižení. V Portále vyšla její kniha Dítě s mentálním postižením a podpora jeho vývoje.

Autismus v edukační praxi

Slezáková, Kateřina

Není hláska jako hláska Přejde do e-shopu

Pracovní sešit je určen předškolním dětem, které mají problémy se sluchovou diferenciací. Jejich řeč je hůře srozumitelná pro mnohočetnou dyslalii neboli patlavost. Tyto děti mluví často rychle, bez sluchové kontroly, nedokážou opravit svůj vlastní nesprávný řečový projev. Nepoužívají hlásky, které se již u logopeda naučily.
Pokud se schopnost fonematického uvědomování nerozvine ještě před vlastním nácvikem čtení, velmi často se problémy ve škole projeví jako obtíže v počátečním čtení až neschopnost naučit se číst. Většina normálně se vyvíjejících dětí si osvojí tuto schopnost sama od sebe, když se učí číst. To neplatí u rizikových dětí, zejména ne u dětí s rizikem SPU.
Trénink jazykových schopností podstatně zlepšuje výkony ve čtení, snižuje riziko vzniku SPU a v neposlední řadě zlepšuje výslovnost dětí, zlepšuje schopnost opravit svůj řečový projev, rozlišit podobné hlásky a adekvátně je použít v řeči.
Mgr. Kateřina Slezáková vystudovala PedF UK, obor speciální pedagogika se zaměřením na logopedii a surdopedii. Pracovala jako klinická logopedka na poliklinice v Dobříši, v Jedličkově ústavu pro tělesně postižené a na poliklinice v Čumpelíkově ulici v Praze 8, kde působí dosud. V praxi je od roku 1995.

Není hláska jako hláska

Albers, Susan

Jak se uklidnit bez jídla Přejde do e-shopu

Jídlo má schopnost ulevit dočasně od stresu a smutku a uklidnit nás. Není divu, že experti odhadují, že asi 75 % případů přejídání je vyvoláno ne fyzickým hladem, ale našimi emocemi – a ty můžeme utišit i jiným, zdravějším způsobem. Proto autorka sepsala tento přehled 50 cvičení založených na všímavosti a určených k relaxaci vlastního těla, k práci s myšlením, k odvedení pozornosti, k ukončení závislosti na jídle, ke schopnosti získat pomoc ostatních a k uklidnění rozbouřených emocí. Až příště v emočně náročné chvíli dostanete chuť na jídlo, obejděte ledničku obloukem a sáhněte po této knize – možnosti, které vám autorka nabízí, jsou právě tak účinné, a navíc i zcela zdravé!
Kniha je určená pro kohokoli, kdo usiluje o kontrolu svých stravovacích zvyků a o redukci váhy, i pro každého, jehož zajímají techniky relaxace a všímavosti.
Susan Albers, Psy.D., je klinická psycholožka pracující v Cleveland Clinic Hospital, kde se specializuje na léčbu potíží souvisejících s příjmem potravy a s tělesným schématem a na kontrolu váhy za pomoci nácviku všímavosti. Po celém světě vede semináře spojující témata všímavosti a jídla a je citovanou autorkou několika knih.

Jak se uklidnit bez jídla