Portál.cz > Knihy > Knižní novinky

Knižní novinky

Jakou barvu má medvěd? e-shop

Gardner, Martin, 20.1.2017

Matematik Martin Gardner psal přes 25 let sloupky matematických her do prestižního časopisu Scientific American – vždy se snažil ukázat nový a neokoukaný problém a jeho řešení. Kniha, která patří k nejoceňovanějším ve svém oboru, obsahuje výběr 65 nejlepších matematických hádanek a logických úkolů, které potrápí mozkové závity, rozšíří možnosti uvažování a poučí o matematických a logických postupech. Součástí knihy jsou komentovaná řešení.
Martin Gardner (1914–2010) byl americký matematik a popularizátor vědy. Je známý především pro své matematické sloupky, ve kterých popularizoval nové matematické koncepty. Napsal nebo editoval přes 100 knih. Zajímal se o mikromagii, iluzionismus, literaturu (zvláště o díla Lewise Carrolla), filozofii, vědecký skepticismus a náboženství. Říká se o něm, že „přinesl více matematiky více milionům lidí než kdokoli jiný“.

Kniha v e-shopu

Sex v lidském milování e-shop

Berne, Eric, 20.1.2017

Kniha je založena na autorových přednáškách, které měl v roce 1966 na Kalifornské univerzitě. Autor zde svým typickým esejistickým, humorným a místy prostořekým způsobem pojednává o sexualitě ze všech možných úhlů: o tom, jak hovořit o sexualitě, jak zacházet s obscenitou, jakým způsobem provádět sexuální výchovu, o orgasmu, o používání a zneužívání sexuálních orgánů, o vztahu sexuality k vědě, náboženství, zdraví, etice, estetice, intimitě či manželství. Velká část knihy je věnována vztahu sexuality a transakční analýzy, takže autor s pomocí schémat rozebírá analýzu sexuálních transakcí v různých typech vztahů, pojednává o sexuálních hrách a scénářích.
Eric Berne (1910–1970) byl světoznámý americký lékař, psychiatr a psychoterapeut, tvůrce transakční analýzy. Portál vydal jeho knihy Jak si lidé hrají a Co řeknete, až pozdravíte.

Kniha v e-shopu

Poznáváme, hýbeme se a tvoříme e-shop

Petrů-Kicková, Pavla, 12.1.2017

Kniha je výstupem pedagogické praxe autorky a vychází z požadavku doby na začlenění věkového období dítěte od 2 do 3 let do výchovné a vzdělávací práce mateřské školy. Po krátkém teoretickém úvodu věnovaném potřebám malých dětí a praxi mateřských škol následují praktické kapitoly, které nabízejí činnosti v různých výchovně-vzdělávacích oblastech. Kniha koresponduje se stávajícím kurikulárním dokumentem PVP PV, aktivity jsou „šity na míru“ dětem nízkého věku a odpovídají možnostem českých mateřských škol.
Mgr. Pavla Petrů-Kicková je dlouholetou učitelkou a v současné době ředitelkou mateřské školy. Publikuje v řadě odborných pedagogických časopisů a je členkou redakční rady časopisu Informatorium 3-8.

Kniha v e-shopu

Veselý rok s pohádkami e-shop

Štanclová, Eva, 1.12.2016

Hry a aktivity pro rozvoj školních kompetencí
Krátké autorské pohádky se stávají motivací ke hrám s předškoláky v mateřských školách. U každé pohádky jsou uvedené výchovné cíle, potřebné pomůcky a doplňující cvičení, případně náměty na další rozvíjející aktivity. Předškolní děti si prostřednictvím her osvojují a upevňují znalosti potřebné ke vstupu do základní školy. Jedná se o znalosti všeobecné, přičemž důraz je kladený především na podporu samostatnosti dětí při vyprávění, cílený rozvoj slovní zásoby a jazykových schopnosti, počítání, manipulaci s předměty, logické myšlení a grafomotoriku.
Eva Štanclová učí v MŠ, je autorkou řady publikací pro učitele v MŠ. V Portále vyšly její knihy Pohádky a hry z kouzelné skříně a ŠPL 13, 17 a 22.

Kniha v e-shopu

Umělci v mateřské škole e-shop

Rochovská, Ivana; Krupová, Dagmar, 24.11.2016

Aktivity zaměřené na interpretaci výtvarného umění
Autorky se ve své nové knize zaměřují na interpretaci vizuálního umění. Děti zažívají radost, když zkoumají, jaký odkaz ukryl umělec do svého díla, a vzápětí, když si samy hrají na výtvarné umělce. Naučit děti číst obrazy je nevyhnutelným předpokladem k tomu, abychom mohli uskutečňovat aktivity založené na námětu nebo tématu, které dílo jasně nebo skrytě nabízí. Děti dokážou reagovat na dílo podle vlastních zkušeností, porovnávat ho s tím, co o dané situaci nebo ději vědí, stejně jako to dělají dospělí. Při vnímání uměleckých děl nevystačíme s běžným vizuálním jazykem, nestačí „to je pěkné, to se mi líbí“, ale je potřeba poznat, jak se umělec vyjadřoval, abychom mohli pochopit, co chtěl svým dílem sdělit.
Doc. PaedDr. Ivana Rochovská, Ph.D., pracuje v Institutu Juraje Páleše v Levoči (pracoviště Pedagogické fakulty Katolické univerzity v Ružomberku). Vyučuje předměty zaměřené na přírodovědné vzdělávání, environmentální výchovu a regionální výchovu.
PaedDr. Dagmar Krupová působí jako zástupkyně Základní školy s mateřskou školou Pohorelá. Patří mezi učitelky, které získaly vysokoškolské vzdělání až po 30 letech praxe. V současnosti se věnuje zejména inovaci preprimárního vzdělávání a rozvíjení přírodovědné gramotnosti dětí v MŠ. V Portále vyšla jejich kniha Vědci v mateřské škole (2015).

Kniha v e-shopu

Všechny novinky

Stránka: 1/17
1 2 3 4 5