Portál.cz > Portál v médiích > Hrajeme si s Filipem 1, 2 (M. Těthalová)

Hrajeme si s Filipem 1, 2 (M. Těthalová)

Autor: Mgr. Marie Těthalová | Datum: 4.5.2004

Jak zlepšit postřeh, vnímání a soustředění malých dětí?

Předškolní děti tráví většinu času hrou. Hra je dokáže pohltit a je jedno, jestli si hraje s medvídkem nebo s míčem. Při hře je netrápí žádné starosti. Rodiče a vychovatelé předškoláků ale mohou mít obavy z toho, jak jejich hravé dítě zvládne úskalí školní docházky. Úspěšné zvládání nároků školy totiž předpokládá určitou úroveň postřehu, vnímání a soustředění. Tyto důležité dovednosti mohou předškoláci procvičit pomocí úkolů v pracovních blocích Hrajeme si s Filipem I a II autorky Angeliky Penner.

Hrajeme si s Filipem I je věnováno rozvíjení logického myšlení-to se řídí zákony logiky, je založeno na hledání souvislostí mezi jevy a věcmi. Mezi úkoly, které jsou obsaženy v této části, najdeme hledání odlišných detailů, stejných obrázků, rozdílů mezi obrázky, určení posloupnosti dějů nebo bludiště.

Blok Hrajeme si s Filipem II obsahuje úkoly zaměřené na srovnávání a vybarvování. Děti mají najít stejné vzory, vybarvit předem určené detaily obrázku, bludiště nebo dokreslování. Autorka upozorňuje, že tato část obsahuje méně náročná cvičení-tak jako další pokračování označená sudými čísly.

Hrajeme si s Filipem I a II může posloužit jako vhodný materiál pro rozvoj důležitých schopností potřebných k úspěšné přípravě na školu. Cvičení vycházejí z požadavků na předškolní výchovu, jsou zajímavá a pro děti velmi přitažlivá. Připomínají oblíbené hříčky a hádanky z dětských časopisů. Bloky Hrajeme si s Filipem I a II využijí rodiče a vychovatelé předškoláků a možná také žáků prvního ročníku základní školy.

Mgr. Marie Těthalová


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0, vaše hodnocení: Hlasování jste se nezúčastnil(a), hlasování bylo již ukončeno.



Sdílet na signálech

Komentáře čtenářů

Příspěvků celkem: 0 / nových příspěvků: 0