Portál.cz > Portál v médiích > Jak rozvíjet inteligenci svého dítěte? (recenze M. Těthalové)

Jak rozvíjet inteligenci svého dítěte? (recenze M. Těthalové)

Autor: Mgr. Marie Těthalová | Datum: 27.7.2002

Možností je mnoho. Četba knih, společenské hry, vzdělávání, ale i různá zábavná cvičení mohou být vhodnou „potravou“ pro intelekt našeho dítěte. A právě hlavolamy, křížovky nebo bludiště najdeme i v nové knize Věry Krumphanzlové. Její Knížka pro chytré děti je určena dětem od sedmi do dvanácti let, tedy dětem z prvního stupně základní školy. Ačkoli si autorka klade za cíl procvičit hlavičky našich dětí, nebude to děti nijak „bolet“.

Knížka pro chytré děti obsahuje několik typů cvičení. Klasická bludiště pomohou dětem v orientaci v prostoru a u mladších dětí doplní grafomotorická cvičení. Spojovačky (dítě spojuje postupně body označené číslem a vyjde mu obrázek) jsou zase velmi vhodné pro ty děti, kterým se nedaří naučit se posloupnost čísel. Kniha obsahuje několik cvičení, kde děti hledají chybu v posloupnosti. Tato úloha procvičuje koncentraci a pozornost. Autorka zařadila také párové obrázky s rozdíly. I zde děti musí zapojit koncentraci, aby všechny rozdíly našly. Starším dětem se budou líbit rébusy a zapotí se při řešení logických úloh. Pro nejstarší dětské čtenáře jsou určeny osmisměrky a křížovky.

Předností Knížky pro chytré děti je velmi pěkné grafické zpracování všech cvičení. Knihu lze doporučit nejen rodičům, ale i učitelům a vychovatelům. Řada cvičení je velmi vhodná pro děti, kterým dělá koncentrace obtíže, nebo děti s poruchou učení. Jedinou slabinou knihy je skutečnost, že u uváděných řešení úloh v závěru knihy je uveden vždy jen název cvičení, ale ne strana. To činí přehled řešení poněkud nepřehledným. Vzhledem k ostatním kvalitám Knížky pro chytré děti se jedná o nepatrný nedostatek, který lze pominout.