Portál.cz > Portál v médiích > Káva? Sprcha? Vlídné slovo! (recenze M. Těthalové)

Káva? Sprcha? Vlídné slovo! (recenze M. Těthalové)

Autor: Mgr. Marie Těthalová | Datum: 18.11.2002

Mám-li mluvit sama za sebe, po ránu potřebuji zejména tu první položku z titulku. Můj organismus prostě „jede“ na kofein a bez ranního „natankování“ se nerozjede. Občas se mi však stane, že probuzené tělo nese do práce naprosto mrtvého ducha. A moje snažení pak podle toho také vypadá, je prostě bezduché a to hlavní mu chybí. Proto mne velmi oslovila knížka Vlídná povzbuzení na každý den, pod níž je podepsán Josef Schultz.

Autor vybral zajímavé citáty z nejrůznějších pramenů. Čerpal například z bible a talmudu, různých přísloví, z děl Michela Quoista, Jana Amose Komenského, ale i Franze Kafky nebo Václava Havla. Kniha ovšem není pouhým souborem citací, autor každý citát rozvíjí a nabízí inspiraci pro zamyšlení. I když se autor snaží nabídnout nám především povzbuzení, vede nás i k přemýšlení nad smyslem naší práce, mezilidských vztahů i samotné existence. Musím říci, že jako matku a učitelku mne velmi oslovilo např. téma ke 27. březnu, které mne vede k hledání radosti v každodenní náročné práci.

Knížka plná úvah vyzývajících k zastavení rozhodně není žádným slepičím odvarem. Ačkoli totiž v titulu knihy nacházíme slova „vlídné povzbuzení“, nejedná se o pouhou masáž ega. Autorovi jde o něco mnohem většího. Byl by rád, pokud by kniha nejen potěšila, ale i rozvíjela čtenářův duchovní i duševní život. Vlídné povzbuzení do nového dne potřebuje každý z nás. Kniha Josefa Schultze plná inspirací a podnětů pomůže každému, komu již nestačí ranní káva nebo sprcha.