Portál.cz > Portál v médiích > Piškvorky a lodě? Nejen to! (recenze M. Těthalové)

Piškvorky a lodě? Nejen to! (recenze M. Těthalové)

Autor: Mgr. Marie Těthalová | Datum: 16.7.2002

Když na začátku školního roku oznamuji žákům, že si mají koupit čtverečkovaný sešit, zavládne ve třídě nadšení. Překvapivě všechny děti (i ty, které nikdy nemají to, co je třeba) mají požadovaný sešit, a to většinou hned o šedesáti stránkách. Čtverečkovaný sešit ale záhy onemocní, což se projeví nápadným hubnutím a vypadáváním listů. Co je důvodem tak malé trvanlivosti čtverečkovaných sešitů? Je to snad nedbalost papíren? Nikoliv. Důvod je prostý-děti na vytrhaných papírech hrají námořní bitvy a piškvorky. Her, které můžeme hrát pouze s čtverečkovaným papírem a tužkou, je však mnohem více. Najdeme je mimo jiné v knize Hry s čtverečkovaným papírem a tužkou autora Andrea Angiolina.

Všechny hry, které v knize najdeme, mají velmi jednoduchá pravidla. Mohou je tedy hrát všichni od malých po velké. Jednoduchost pravidel a snadno dostupné potřeby by mohly vyvolat dojem, že tak jednoduchými hrami snad ani nemusíme ztrácet čas. Uváděné hry mohou spojit všechny věkové skupiny, a tak se mohou stát společnou rodinnou zábavou.
Najdeme zde klasické lodě, piškvorky, ale i takové neobvyklé hry jako bloky, jádro nebo šibenice. Čtenáře by mohl odradit složitý popis hry. Vysvětlení je ale mnohem složitější než hra, proto stojí za to číst pravidla s tužkou a papírem. Pomocí tužky a papíru můžeme projít minovým polem, setkat se s velkým hadem, stát se na chvíli krtkem nebo se dostat do mlhy nad mořem. Můžeme se potkat s krtkem, zvládat laso nebo stát pod šibenicí.
Hry, které najdeme v knize Hry s čtverečkovaným papírem a tužkou, mohou hrát lidé všech věkových skupin. Tyto hry jsou vhodné zejména pro děti s poruchou koncentrace nebo dyslexií. Zábava, kterou nabízí pouhý čtverečkovaný papír a tužka, stojí za to. A tak čtverečkované sešity, třeste se!!! Dlouho silné nebudete!!!