Portál.cz > Portál v médiích > Pojďme na výlet! (recenze M. Těthalové)

Pojďme na výlet! (recenze M. Těthalové)

Autor: Mgr. Marie Těthalová | Datum: 1.4.2003

Výlety do přírody mohou být zdrojem prožitků, na které se nezapomíná, nebo také neskutečně nudnou záležitostí. Jak vymyslet výlet, který zaujme i dnešní děti? A vůbec, je potřeba něco vymýšlet? Vždyť stačí jen vytyčit trasu a jít! Podle Miloše Zapletala by nám podobný přístup nepomohl. Aby byl výlet přínosem a ne jen otravným pochodovým cvičením, musíme jej dobře připravit. Miloš Zapletal nabízí inspiraci ve své knize Vycházky a výlety s dětmi.

Rodinné nebo oddílové výlety by se podle autora měly realizovat co nejčastěji a za každého počasí. Pochopitelně v období plískanic nejdeme na „pochoďák“, ale naplánujeme návštěvu nějakého zajímavého místa (hradu, muzea apod.). Pokud bychom pouze šli a šli, asi bychom děti na další výlet nedostali. Autor proto nabízí řadu her, kterými si ukrátíme cestu vlakem nebo dlouhou chůzi. Také připomíná, na co bychom si měli dát pozor-např. nerozšlapané boty mohou pokazit sebelépe připravený výlet.

Tím nejdůležitějším, co nám kniha Miloše Zapletala nabízí, je celkem padesát námětů na výlety a vycházky s dětmi. Sice v knize nenajdeme konkrétní trasy, ale autor nám doporučuje zajímavá témata, která můžeme realizovat ve svém okolí. Najdeme zde zajímavé náměty na výlet do zoologické nebo botanické zahrady, na výlet za barevným listím, který nám pomůže vyplnit podzimní víkend, nebo výpravu do lesa. Vycházky a výlety můžeme zpestřit spoustou přitažlivých her a úkolů. Autor doporučuje i zajímavé knihy, v nichž objevíme další inspiraci.

Kniha Miloše Zapletala nabízí inspiraci pro všechny, kteří nechtějí jen sedět doma a rádi by poznali zajímavá místa ze svého okolí. Kniha je naplněna nejen autorovou letitou zkušeností, ale čiší z ní i nostalgie. Autor vzpomíná na vydařené výlety a hry se svými dětmi. I my bychom se mohli vydat na zajímavý výlet nebo vycházku. Kniha Miloše Zapletala nám bude cenným pomocníkem.