Portál.cz > Portál v médiích > Uvažuj logicky! (recenze M. Těthalové)

Uvažuj logicky! (recenze M. Těthalové)

Autor: Mgr. Marie Těthalová | Datum: 8.11.2002

A hlavně mysli! Nad takovým pokynem se ale jednomu chce spíš zaplakat (krásně o tom píše třeba Miroslav Horníček v jedné ze svých povídek). Myšlení prostě nikomu nemůžeme nařídit, přesto jsme ale rádi, pokud naše děti a žáci (a ovšem také manželé) myslí. Magická moc, která by lidem kolem nás vložila do hlavy schopnost myslet logicky, bohužel zatím není známa, a tak se musíme spoléhat na stará dobrá cvičení. Roger Rougier nabízí „trenažér logického myšlení“ dětem školního věku. Své knize dal název Rozvíjíme logické myšlení a adresuje ji všem dětem, které baví hádanky a hry.

Uvažuj logicky! (recenze M. Těthalové)

Autor knihu rozdělil na dvě části. První obsahuje úkoly pro mladší děti (od sedmi do devíti let), druhá je určena pro děti starší. Pochopitelně se jedná pouze o doporučení, protože některé děti vyzrávají rychleji a jiné si se vším dávají na čas. Zábavnými úkoly děti procvičují například schopnost chápat posloupnost jevů a věcí (mají např. doplnit chybějící znak v řadě). Logické myšlení velmi souvisí se schopností koncentrace. Řada úkolů proto procvičuje i tuto dovednost. Skutečnou lahůdkou, která otestuje logické uvažování, jsou úkoly na vyhledávání souvislostí mezi věcmi a jevy. Aby se děti nejen trénovaly v logice, ale užily si i zábavu, předkládá jim autor několik šifrovaných zpráv (chyby v šifrách, které se objevily v prvním vydání, byly naštěstí odstraněny).

V knize Rozvíjíme logické myšlení najdeme řadu dalších zajímavých úloh. Děti se díky nim učí vydělovat prvky z celku, pozorovat a nebo respektovat určitý postup. Velkým kladem logických cvičení je atraktivní a zajímavé zpracování hádanek a úkolů. Pokud bychom se snažili rozvíjet myšlení našich dětí pomocí klasických školních metod nebo jim pouze nařizovat „Mysli!“, asi bychom naše děti moc nenadchli. Hádanky a úkoly můžeme využít doma i ve škole, a to zejména u dětí s poruchou učení. Rozvíjení schopnosti logicky myslet není nuda, ale prima zábava. Dopřejme ji i svým dětem třeba prostřednictvím knihy Rozvíjíme logické myšlení.

Knihu koupíte zde.