Portál.cz > Portál v médiích > Výchova prožitkem a hry (recenze)

Výchova prožitkem a hry (recenze)

Autor: Mgr. Marie Těthalová | Datum: 29.4.2003

Hra nikdy nemůže být pouhým cílem našeho snažení, ale spíše jeho prostředkem. Když tedy chystáme tábor, školu v přírodě, dětský den nebo jinou akci, měli bychom si odpovědět na několik otázek. Proč vlastně chceme hrát hry? Chceme jen „zabít“ čas či udělat na někoho dojem? Nebo toužíme po prožitku, který přináší právě hra? Jan Neuman a Soňa Hermochová jsou odborníky na slovo vzatými právě v oblasti her. Hry do kapsy I , které jsou novinkou z jejich autorské dílny, jsou praktickou pomůckou pro všechny, kdo si rádi hrají s ostatními.

Není hra jako hra. Řada autorů se zabývá kategorizováním her podle různých účelů. Můžeme tedy vytvářet skupiny her v místnosti nebo v přírodě, zimních her na sněhu nebo naopak letních vodních hrátek. Autoři Her do kapsy I se tentokrát rozhodli pro rozdělení na tři kategorie-sociálně psychologické hry, pohybové hry a kreativní hry.

Praktická publikace, kterou tvoří jednotlivé listy opatřené perforací (to aby si čtenář mohl z listů vytvořit kartotéku a nemusel s sebou vozit celou knihu), poslouží jako pomocník nejen vedoucím dětských oddílů, ale také učitelům, vychovatelům a v neposlední řadě hravým rodičům, kteří mají chuť prožít se svými dětmi atmosféru her. Popis hry autoři doplnili informacemi o času na přípravu a hru, fyzické a psychické náročnosti hry, minimálním věku hráčů a jejich počtu. Hry do kapsy I jsou přes kapesní formát a stručné popisy skvělým zdrojem inspirace pro všechny hravé děti a dospělé.