Portál.cz > Aktuality > Autogenní trénink ulevuje při astmatu, depresi nebo bolestech hlavy

Autogenní trénink ulevuje při astmatu, depresi nebo bolestech hlavy

Datum: 12.5.2016

„Pravá paže je těžká…“ Většina lidí zná tuto větu, ale jen ti informovanější ji dokážou přiřadit k prvnímu ze cvičení patřící k autogennímu tréninku – relaxaci, která pomáhá. Autorka knihy Veronika Víchová se s AT seznámila už na základní škole.

Autogenní trénink ulevuje při astmatu, depresi nebo bolestech hlavy

Autorkou knihy Autogenní trénink a autogenní terapie je Mgr. et Mgr. Veronika Víchová a její živý styl psaní si oblíbíte i v předmluvě - neprávem přeskakované pasáži odborných knih. „Děkuji své rodině, zejména mamince Marii, která v roce psaní této knihy oslaví sedmdesát let. Sama se seznámila s autogenním tréninkem jak jinak než v Kroměříži a mně ho ukázala na základní škole, když jsem se pořád dokola ptala na hypnózu.“

Také upozorňuje na úskalí spojená s knižní podobou této oblíbené relaxační metody. „Pokud je to možné, naučte se autogenní trénink od kvalifikovaného trenéra. Tato kniha může být využívána jako svépomocná, jen pokud takovou možnost nemáte. V takovém případě se neodchylujte od doporučení v textu, neexperimentujte s formulkami ani se svým zdravím.“

Potřebujete supervizi pro svůj tým? Teorii i praxi najdete v jedné knize

Kniha seznámí čtenáře jak s historií a teorií metody, tak s kazuistikami a konkrétním popisem stupňů autogenního tréninku. Zvlášť zajímavé jsou pro běžného čtenáře, i odborníky kapitolky věnované nemocem a stavům, při kterých AT pomáhá. Ať se jedná o bolesti hlavy nebo obecně stavy bolesti, depresi, porod či astma, autogenní trénink funguje – někdy jako podpůrný prostředek léčby. AT pomáhá také při obezitě jako doplněk hlavní léčby, ať již farmakoterapeutické nebo úpravy jídelníčku a pohybu.

Jak uvidíte z následující kazuistiky, nikdy na jeho užití není pozdě.

Ukázka:

Autogenní trénink ulevuje při astmatu, depresi nebo bolestech hlavy

Muž, 85 let, poruchy spánku, závislost na hypnotikách.

Vstup do terapie: Obava ze závislosti na hypnotikách, jasná zakázka: metodické vedení při nácviku AT.

Výpis z dokumentace: Nácvik AT proveden v osmi sezeních. Klient aktivně sám studoval doporučenou literaturu, vysoce motivovaný (nadměrná snaha jej zpočátku blokovala, ale po usměrnění vše zvládl). Minimální dávka medikace (občas půl tablety Zolpidemu) bez jejího zvyšování. Spánek a navození spánku bez obtíží, zhoršení pouze při změně času.

Koučování zaměřené na řešení. Když něco funguje, dělejte toho víc.

Reflexe: „Často na vás vzpomínám. AT používám denně – na usínání. Nedávno jsem oslavil 86 let. Poslední článek, který jsem publikoval, byl minulý rok – o sociologii.

Když se něco nedaří, tak AT použiji. V létě jsem měl úraz a fungovalo to. Úraz na noze, 15 cm dlouhá tržná rána a lépe se to hojilo.“

Knihu koupíte na našem e-shopu.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0, vaše hodnocení: Hlasování jste se nezúčastnil(a), hlasování bylo již ukončeno.



Sdílet na signálech

Komentáře čtenářů

Příspěvků celkem: 0 / nových příspěvků: 0