5000
Kurz jako dárek Kompletní ročník časopisu 2015 Připravujeme nový speciál Psychologické kurzy Ročník 2015

Portál.cz > Časopisy > Informatorium 3-8 > Ukázky > Kde bydlí zvířátka?

Kde bydlí zvířátka?

Autor: Miroslava Strakatá | Datum: 18.9.2006 | Vydání: 7/2006

Už malé děti umějí poznat spoustu zvířátek. Vědí, jak se které jmenuje, čím se živí… Děti z naší MŠ vědí dokonce i to, kde mají zvířátka své domečky. Chcete to znát i vy?

Vycházka do přírody

Pomůcky: síťky na chytání hmyzu.

Popis činnosti: V uplynulých dnech jsme si povídali o tom, kde která zvířátka bydlí. Dnes se vypravíme ven a zkusíme příbytky některých zvířat najít v přírodě. Začali jsme hned na zahradě, děti upozorňovaly na budky, které samy vyráběly a natíraly a v nichž teď bydlí špačci. Při vycházce do lesa si děti všimly velkého mraveniště, které se mravenci jen hemžilo. Pozorovali jsme, jak jsou pracovití, jak nosí jehličí a také svá miminka-kukly. Abychom zvířátka v lese nevyplašili, šli jsme potichu jako Indiáni. Slyšeli jsme zpívat ptáky, kteří mají svá hnízda v korunách stromů, viděli stopy některých zvířat, která tu někde mají svůj „pokojíček“ - srnec a zajíc v trávě pod keřem, veverka na stromě, liška v noře… Na louce jsme si všimli krtčích hromádek, které jsou patrné na první pohled. Viděli jsme létat motýlka a včely, které na sebe upozorňovaly svým bzučením. Protože jsme v uplynulé době poznávali způsob života včel, děti věděly, proč včelky létají na květy, že sbírají pyl a nosí ho do úlu, kde z něj vyrábí med.

Na louce však žije spousta dalších živočichů, kteří nejsou na první pohled vidět. Použili jsme síťku, do které děti v trávě nachytaly různé broučky, pavoučka, mušku… Prohlédly si je, určovaly, jakou mají barvu, tvar,velikost, některé si nechaly opatrně lézt po ruce a cítily, jak šimrají. Když jsme si je prohlédli, opatrně jsme je pustili zpět do svého domova v trávě. Došli jsme až k malému rybníčku nebo spíš tůni, kde jsme pozorovali na vysokých stvolech trávy rosničky. Museli jsme se hodně soustředit, abychom je viděli, protože byly malé a skoro se nehýbaly. Děti si všimly také poletujících vážek kolem tůně. Na poli jsme žádné zvířátko neviděli, ale děti věděly, že tam bydlí v díře myška, sysel apod.

U dětí se rozvíjel pocit sounáležitosti s živou a neživou přírodou, schopnost vážit si života ve všech jeho formách, smyslové vnímání - zrak, sluch, čich, hmat, schopnost vyjádřit své prožitky.

Děti získávaly poznatky o příbytcích zvířat velmi rozličnými způsoby a to především formou praktických činností a vlastních prožitků, což je nejlepší způsob k upevnění nových znalostí a dovedností.

Celý článek naleznete v tištěné podobě časopisu Informatorium 3-8 č. 7/2006
nebo v On-line archivu.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0, vaše hodnocení: Hlasování jste se nezúčastnil(a), hlasování bylo již ukončeno.



Sdílet na signálech

Komentáře čtenářů

Příspěvků celkem: 0 / nových příspěvků: 0

6666
Přijďte na kurzy v Portálu! Čtěte nás online!