Portál.cz > Portál v médiích > Dávej pozor! Soustřeď se! (recenze)

Dávej pozor! Soustřeď se! (recenze)

Autor: Mgr. Marie Těthalová | Datum: 28.8.2003

Pokud bych po svých žáčcích vyžadovala zvýšenou pozornost pouze pokyny uvedenými v titulku, asi bych nebyla moc úspěšná. Pozornost a postřeh jsou přitom spolu s logickým uvažováním schopnostmi, které je nutno neustále cvičit (pokud má dítě nějaký vývojový problém-poruchu učení apod.-je cvičení koncentrace, postřehu a logického myšlení naprostou nutností). Cvičení, které by mělo nezajímavou podobu, ale děti spíše odradí. Proto je nutno volit takové „cvičební“ materiály, které jsou zajímavé, originální a upoutají grafickým provedením. Kniha Cvičíme postřeh a logiku nabízí mnohem víc. Při luštění hlavolamů, které vytvořil Martin Postránecký, se děti rozhodně nebudou nudit.

Schopnost logického myšlení závisí na tom, jak si dokážeme uvědomovat souvislosti mezi jevy, jak vnímáme posloupnost jevů a dějí, jak si umíme tvořit kategorie pojmů… Postřeh, který je důležitý nejen při řízení auta, ale při všech činnostech, s logikou souvisí. Musíme totiž nejen rychle postřehnout, ale také si postřehnuté správně zařadit. Všechny hlavolamy v knize Cvičíme postřeh a logiku splňují představy o cvičení těchto dovedností. Jednotlivé hlavolamy uvádí „průvodce knihou“ moudrá sova. Úkoly jsou zaměřeny na hledání rozdílů, orientaci v ploše, spojování čísel, hledání stejných tvarů nebo bludiště. V závěru knihy jsou uvedena řešení úloh-orientaci velmi usnadňuje označení hlavolamů a řešení číslicí.

Kniha Cvičíme postřeh a logiku potěší všechny děti, které baví luštění hlavolamů. Zábavná cvičení jim zpříjemní dlouhé chvíle a naprosto nenásilně jim pomůže rozvíjet postřeh i logiku. Knihu bych doporučila zejména dětem, které se potýkají s obtížemi se čtením a psaním. Zejména tyto děti totiž mívají odpor ke všemu, co i v nejmenším připomíná školu, a tím hlavolamy, spojovačky nebo rozdílové obrázky rozhodně nejsou.