Portál.cz > Portál v médiích > Hlavolamy pro lepší myšlení! (recenze M. Těthalové)

Hlavolamy pro lepší myšlení! (recenze M. Těthalové)

Autor: Mgr. Marie Těthalová | Datum: 4.12.2002

Myšlení patří k „základní“ výbavě lidského druhu. Bez myšlení by to prostě nešlo. Tuto specificky lidskou činnost jsme ale nedostali úplně zadarmo, měli bychom ji rozvíjet a cvičit. Kde ale najít cvičební nářadí pro náš mozek? V tělocvičně určitě ne! Užitečnou pomůckou pro tzv. mentální cvičení jsou i hádanky a hlavolamy.

Kniha Hlavolamy pro rozvoj představivosti a myšlení autora Michaela A. DiSpecia je plná zajímavých i zábavných cvičení pro náš mozek.

Naše praktická inteligence se skládá ze šesti zón a prostorová funkce je jednou z nich. Odpovídá za to, že vnímáme jednotlivé detaily a spojujeme je do struktur, které začleňujeme do dosavadních znalostí. Mohli bychom se domnívat, že pro tak banální úkol, jakým je vnímání prostoru a věcí v něm by stačily naše oči. Dobrý zrak ale není nutným předpokladem pro vytváření kvalitní a pravdivé představy o tom, co vidíme. Hlavolamy uvedené v knize nám pomohou „vidět za roh“ neboli rozvinout vizuální myšlení.

Kniha hlavolamů rozvíjejících důležitou duševní schopnost je určena čtenářům od dvanácti let. Řada úloh je využitelná i ve hodinách matematiky-autor si na nás „vymyslel“ vytváření Vennových diagramů a některé úlohy jsou dokonalou aplikací učiva o zlomcích. Všechny hlavolamy hravou a zábavnou formou rozvíjejí vytváření představy o prostoru a věcech kolem nás. Atraktivitu hlavolamů zvyšuje vynikající grafické zpracování úloh. Kniha Hlavolamy pro rozvoj představivosti a myšlení potěší každého čtenáře, který si rád hraje a řeší zajímavé úlohy.