Portál.cz > Portál v médiích > Kdo je vrahem? Zahradník? (recenze M. Těthalové)

Kdo je vrahem? Zahradník? (recenze M. Těthalové)

Autor: Mgr. Marie Těthalová | Datum: 4.3.2003

Asi každý z nás občas rád sáhne po nějaké detektivce nebo si pustí kriminální film. Ztotožňujeme se se statečnými obránci práva a rozhodně nedržíme palce padouchovi. Doufáme, že případ dospěje ke zdárnému konci a spravedlnosti bude učiněno zadost. Pokud ale naše děti vysloví přání, že by chtěli třeba detektivku číst i ony, většinou se se zlým potážou. Vysvětlíme jim, že něco takového přece není pro ně. Mohly by se bát a stejně by ničemu nerozuměly. Luděk Brožek je ale asi jiného názoru. Jak jinak by totiž mohl napsat knihu Záhady pro detektivy začátečníky, která je určena dětem toužícím po napětí.

Luděk Brožek je zkušený autor-známe jej díky knize Kriminální příběhy pro detektivy začátečníky. Jeho další kniha má stejnou strukturu-tvoří ji bezmála osm desítek kriminálních příběhů, které rozdělil do čtyř kategorií podle obtížnosti (dlužno říci, že toto rozdělení je pouze orientační, některé tzv. lehké příběhy mohou být oříškem a naopak). Všechny spojuje postava inspektora Pernera, který prokazuje opravdu úžasnou intuici. Zdá se, že je snad jasnovidec-vidí detaily, které jsou běžnému smrtelníku skryty, a dokáže z nich vyvodit okamžité závěry. I malí čtenáři však mohou získat podobné schopnosti-stačí, pokud se pokusí co nejpozorněji pročíst kriminální příběh a najít ten nejdůležitější důkaz.

Kniha Luďka Brožka potěší malé i velké čtenáře, kteří mají rádi detektivky. Díky otevřenému konci se mohou ztotožnit s obráncem práva a spolu s ním hledat správné řešení. Knihu bych doporučila zejména dětem, které mají obtíže se čtením. Zajímavý příběh je donutí soustředit se na obsah textu, protože jen tak mohou najít padoucha a zvítězit nad zločinem.