Portál.cz > Portál v médiích > Pomůcka pro děti, kterým nejde čtení

Pomůcka pro děti, kterým nejde čtení

Autor: Mgr. Marie Těthalová | Datum: 16.7.2002

Čítanka Když dětem nejde čtení 2 navazuje na úspěšný první díl. V něm děti procvičovaly čtení slov s otevřenou slabikou. Ve druhém díle autorka Stanislava Emmerlingová předkládá nácvik čtení slov s uzavřenou slabikou (nám, kam). I svou druhou knihu adresuje autorka dětem, které mají se čtením obtíže. Sice už překonaly prvotní problémy se spojováním písmen do slabik, ale obtíží se nezbavily. Čítanka jim pomáhá vyhrát věčný boj s dyslexií.

Uzavřenou slabiku tvoří dvě souhlásky a jedna samohláska. V úvodu děti hledají ztracené písmenko do slabiky. Protože uzavřené slabiky tvoří řadu slov (pes, les, míč), pomáhají jim v řešení úloh obrázky ilustrátorky Olgy Ptáčkové. Řadu cvičení autorka zpracovala jako rébusy a křížovky. Když děti nacvičí čtení jednotlivých slabik, pokračují ve čtení slov. Doplňují do nich chybějící slabiky, opět řeší hádanky, křížovky a rébusy. Slova se postupně spojí ve věty a aby děti četly s porozuměním, čtou věty plné legračních nesmyslů a musí větu opravit.

V závěru čítanky děti čekají celé příběhy. Děti opět doplňují a opravují a také kreslí obrázky podle textu. Všechny úkoly mají jeden cíl-zjistit, zda děti rozumí tomu, co čtou. Bylo by chybou pouze nacvičit plynulé čtení. Čtení dětem poskytuje řadu zajímavých a užitečných informací a je zdrojem zábavy. Číst pro radost a poučení může i dyslektik, i když mu porucha učení a často i pozornosti čtení ztěžuje. Já sama se s touto obtíží potýkám řadu let a bez knih si svůj život nedokážu představit (nepřála bych nikomu vidět má vysvědčení). Jen se musím často přesvědčit, jestli čtu správně, a hlídat si pravopis.

Druhý díl netradiční čítanky Když dětem nejde čtení 2 v ničem nezaostává za prvním dílem. Stanislava Emmerlingová opět využila svých zkušeností z práce s dětmi s poruchou učení. Druhý díl čítanky je zábavný, atraktivní a může být užitečnou pomůckou pro výuku čtení dětí s dyslexií. Čítanku mohou využít i učitelé běžných tříd a zvláštních škol.

Mgr. Marie Těthalová


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0, vaše hodnocení: Hlasování jste se nezúčastnil(a), hlasování bylo již ukončeno.



Sdílet na signálech

Komentáře čtenářů

Příspěvků celkem: 0 / nových příspěvků: 0